Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z listopad, 2016

Jesienny sambar

Uwielbiam smaki indyjskie i nigdy w życiu nie zamieniłabym ich nawet na najlepszą pizze czy makaron. Dziś mam dla was przepis na najbardziej popularną zupę indyjską sambar. Jest gęsta smaczna zdrowa i bardzo rozgrzewająca. Przyprawę sambar masala zrobiłam sama i zmieliłam młynkiem do kawy;P ale można kupić gotową.
Składniki:
szklanka żółtej soczewicy. ulubione warzywa ( ja dałam cukinię kalafior i marchew). jedna cebula trzy pomidory kolendra ( ja dałam pietruszkę) mleko kokosowe szklanka olej kokosowy  jedna limonka kiełki soi
Sambar masala:
łyżka oleju kokosowego łyżeczka kuminu łyżeczka kurkumy łyżeczka mąki razowej łyżeczka czarnej gorczycy pół łyżeczki gałki muszkatołowej papryczka chilli pieprz pół łyżeczki kardamonu pół łyżeczki curry

Wszystkie składniki do przyprawy smażymy na oleju zaczynając od gorczycy jak ostygną dodajemy mąkę i mielimy.
W garnku smażymy cebulę następnie dodajemy soczewicę cukinię i marchew. Zalewamy wodą i dodajemy pokrojone pomidory następnie gotujemy o…

Listopad

Kobiety które wiedzą czego chcą i nie boją się zmian silne odważne i zdecydowane! Tylko takie  potrafią odnaleźć się w męskim stroju (gdzieś tak kiedyś przeczytałam:)) zresztą co to jest męski strój. Wszystko się zmienia. Dla mnie nie ma podziałów, nosimy to co lubimy i w czym czujemy się dobrze. Koniec i kropka.



Spodnie h&m buty kurtka Zara koszula sweter sh szalik Simple okulary Ray Ban

Rozgrzewający amarantus z prażonym sezamem.

Dziś kolejny post śniadaniowy i zdrowy, tym razem amarantus. Przyznam, że spożywam go pierwszy raz specyficzny w smaku, ale jeśli ktoś lubi owsiankę to go polubi. Ze względu na dość intensywny zapach można dodać do niego szczyptę cynamonu i miód. Ja tak zrobiłam. Amarantus razem z komosą ryżową to zboża od niedawna odkryte u nas, w ajurwedzie ma naturę rozgrzewającą.  Jest powszechnie stosowany przez plemiona  górskie w Indiach i górali z Ameryki Południowej. Bogaty w białko i sporą ilość  składników mineralnych.

Przepis zaczerpnięty z książki ajurwedyjskiej wzbogacony moim pomysłem.

Składniki:

szklanka amarantusa
2,5 szklanki wody
garść żurawiny
garść słonecznika sezamu wiórki kokosowe
miód
goździki dwa

Amarantusa razem z żurawiną gotujemy około 25 minut w już zagotowanej wodzie. W między czasie prażymy nasiona słonecznika wiórki i sezam. Na końcu mieszamy wszystko razem i dodajemy miód.

Śniadanie takie jest idealne na zimne poranki.